انواع متداول رولبرينگ و کاربرد آنها

۲۳ بازديد

انواع متداول رولبرینگ و کاربرد آنها

رولبرینگ کروی

یاتاقان‌های غلتکی کروی ممکن است روشی جذاب برای توصیف بلبرینگ به نظر برسد، اما در واقع کاملاً متفاوت هستند. در واقع، رولبرینگ‌های کروی از بیرون به هیچ وجه کروی به نظر نمی‌رسند – به این دلیل نامگذاری شده‌اند که شکل داخلی حلقه بیرونی آنها کروی است و همچنین غلتک‌های داخل آن نیز کروی است.

 

رولبرینگ های کروی برای تحمل بارهای سنگین در سرعت های آهسته تا متوسط ​​مفید هستند – به ویژه در شرایطی که زاویه ای نادرست است، زیرا ماهیت گرد یاتاقان ها و لبه داخلی حلقه بیرونی پراکندگی نیروهای حاصل را آسان تر می کند. معمولاً آنها را به جای چرخ ها در جعبه دنده و ستون فرمان خواهید یافت.

بهترین برای موقعیت هایی با:

  • بارهای سنگین با سرعت متوسط
  • نیروهای ایجاد شده توسط ناهماهنگی زاویه ای

جایی که آنها در وسیله نقلیه شما استفاده می شوند:

  • جعبه دنده
  • ستون های فرمان

رولبرینگ استوانه ای

یاتاقان‌های غلتکی استوانه‌ای به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که یاتاقان‌ها را مستقیماً با راهروهای رینگ داخلی هماهنگ می‌کنند. آنها طراحی بسیار ساده ای دارند که آنها را به یکی از ساده ترین انواع رولبرینگ تبدیل می کند.

 

نحوه ساخت رولبرینگ های استوانه ای آنها را در تحمل بارهای شعاعی حتی در سرعت های بالا بسیار موثر می کند. به همین دلیل است که اغلب یاتاقان های استوانه ای روی چرخ های متحرک اکثر وسایل نقلیه جاده ای پیدا می کنید.

بهترین برای موقعیت هایی با:

  • بارهای شعاعی
  • برنامه های کاربردی با سرعت بالا

جایی که آنها در وسیله نقلیه شما استفاده می شوند:

  • چرخ های محرک

غلتک مخروطی

رولبرینگ های مخروطی شبیه به یاتاقان های استوانه ای هستند، اما حلقه های داخلی و خارجی آن ها به صورت مخروط مخروطی و همچنین خود غلتک ها طراحی شده اند. از آنجایی که سطوح باربر رولبرینگ های مخروطی زاویه دار هستند، می توانند مقدار معینی از بارهای محوری و همچنین شعاعی را تحمل کنند.

 

شما اغلب یاتاقان های غلتکی مخروطی را در چرخ های خودروی بدون محرک می بینید که می توانند در جلو یا عقب باشند (بسته به اینکه خودروها دارای طرح های دیفرانسیل جلو یا عقب هستند). یاطاقان غلتکی مخروطی اغلب به صورت جفتی که پشت به پشت چیده شده اند برای این کاربردها استفاده می شود که به آنها اجازه می دهد نیروهای محوری را در هر جهت کنترل کنند.

بهترین برای موقعیت هایی با:

  • بارهای محوری و شعاعی
  • برنامه های کاربردی با سرعت بالا

جایی که آنها در وسیله نقلیه شما استفاده می شوند:

  • چرخ های غیر محرکه

بلبرینگ سوزنی

غلتک های سوزنی از غلتک هایی استفاده می کنند که به طور قابل توجهی بلندتر و نازک تر از غلتک های استاندارد هستند. در حالی که یک غلتک معمولی فقط کمی گسترده تر از طول آن است، بیشتر غلتک های سوزنی حداقل چهار برابر طولشان عرض دارند. http://gg.gg/17n406

 

غلتک سوزنی به دلیل اندازه نسبتا فشرده خود، برای کاهش اصطکاک در محیط های با فضای محدود بسیار مفید است. شما اغلب آنها را در گیربکس های خودکار خودرو، و همچنین چرخاننده بازو، کمپرسورها و پمپ ها خواهید یافت.

بهترین برای موقعیت هایی با:

  • اصطکاک بالا
  • فضای محدود

جایی که آنها در وسیله نقلیه شما استفاده می شوند:

  • گیربکس های اتوماتیک
  • محورهای بازوی راکر
  • کمپرسورها
  • پمپ ها

هرچه بیشتر در مورد انواع مختلف بلبرینگ ها بدانید، خرید قطعات جایگزین برای وسیله نقلیه خود در صورت نیاز آسان تر است. اما ساده‌ترین راه برای یافتن بلبرینگ‌هایی که ضمانت مناسبی برای ماشین یا کامیون شما دارند، استفاده از ابزار آنلاین مفید ما است – کافی است مدل، مدل و سال را وصل کنید تا بلبرینگ‌ها و توپی‌های چرخ سازگار را ببینید که با ماشینکاری دقیق و طراحی شده‌اند.

منبع :  بازرگانی اسپین بلبرینگ

https://www.zotero.org/rochaanish4

https://www.tripadvisor.com/Profile/59riyaa

https://www.4shared.com/u/SvKKgqlR/RochaAnish4.html

https://www.indiegogo.com/individuals/35479946

https://www.mixcloud.com/RochaAnish4/

https://www.sbnation.com/users/RochaAnish4

https://www.liveinternet.ru/stat/spinbt.com/

https://unsplash.com/@rochaanish4

https://www.evernote.com/shard/s597/sh/1e64f1c3-3c4d-4bf2-944d-1bbf9cb029d3/HZjcfpmJwvAM0CQ1iGmTxabB9_ReGR0_VvbUBwfgRVUKPh7wHknJJIvv4A

https://3dwarehouse.sketchup.com/user/e9b3eec5-ab51-4f0a-a7b2-53bfa5eae3c8/Riya-A

https://www.fanfiction.net/u/16004227/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.